onsdag den 30. maj 2012

5D mark II vs nyt glas

Jeg går for tiden og overvejer et 5D mark II. Jeg er dog i tvivl om det bedre kan betale sig at købe nyt glas i stedet?

Jeg føler mig ikke begrænset i forhold til objektiver eller lys - klart det ville være lækkert med et vidvinkel objektiv eller noget L glas, men det er ikke som jeg føler at dét har jeg bare brug for. Derimod, synes jeg mit kamerahus føles lille, jeg savner top lcd display, bedre ergonomi, bedre byggekvalitet og så selvfølgelig den store fullframe sensor. Synes måske bare at det er liidt mange penge at ligge i et 5D mark II. Så kan ikke helt gøre op med mig selv hvad næste opgradering står på!

Ellers arbejder jeg en del med toning og alternative setups, her kan i se et lille udpluk af hvad jeg leger med for tiden:

De er alle skudt med mit 550D, 50mm f/1.8 og 2 speedlights i henholdsvis softbox 60x60 og octagox 95cm dyb.